Ще ни забранят ли вафлите и маргарина?

консуматори, консуматор

Агенцията по храните предизвика (не)очаквано вълнение

Нова истерия вече втори ден тресе страната – БАБХ констатира, че има разлики в съдържанието на някои храни, продавани у нас, и техните европейски аналози.

Млякото в българския шоколад например е с 1% по-малко от това в западния му еквивалент. При натуралните сокове разминаването е още по-фрапантно и е цели 3% – сокът на родния пазар е „само“ 97% плодово съдържание, останалото е пулп. Съдържанието на сол в определен вид колбас е с огромните 3,18% по-ниско, отколкото в чуждестранния вариант. Водата пък е повече – с 3,20%.

Моцарелата от хипермаркета до вас също не е с очакваното качество, тъй като според официалния сайт на агенцията по храните тя е с „с рехава разрезна повърхност и слабо открояване на пластовете“.

Медиите чуха и недочуха за почти пренебрежимите разминавания и с радост подхванаха темата. Създаденият от тях шум в общественото пространство достигна до небивали децибели, каквито далеч по-сериозни казуси не предизвикват.

Нашенецът има за житейско призвание да се чувства прецакан и прие крайно лично идеята, че Големият Лош Запад го има за „втора ръка човек“ и се опитва да ни пробута боклуците си.

Вместо да се запита дали и как точно ще усети нищожните проценти отклонения, той за пореден път съзря световната конспирация, която има за цел номер едно да го отрови бавно и мъчително.

За по-малко от два дена българинът изведнъж разви небивал интерес към начина си на хранене и етикетите на това, което купува.

Внезапно стана ужасно важно кое колко Е-та има, колко захар, колко фруктоза, колко глюкоза.

Разбира се, след това вечерята отново е обичайните полуфабрикати и подсладени газирани напитки.

На следващата сутрин усмихнатите водещи за пореден път обясниха драмата около съдържанието на някои продукти, а той, слушащият с едно ухо зрител, хем цъка с език, хем стартира деня си с ударно със стабилна закуска за шампиони.

Тя представлява мазна баничка с имитация на извара, обилно полята с половин литър боза, но може да включи и добавки като салам и майонеза. Мюслито и триците са храна за прасетата, не за нас.

На обед в новините в 12 темата за продоволствените стоки продължава да е водеща и да се обсъжда с пълна пара.

Кулинарната вакханалия в обедните почивки също тече с пълна сила. Мазни пържоли се консумират с гарнитура от домат, залят с половин бутилка олио и шепа сол.

В родната пазарска кошница могат да бъдат забелязани също така кренвирши, чийто състав обикновено напомня Менделеевата таблица, а жизнерадостният им розов цвят е най-малкото озадачаващ. Наистина, как го постигат?!

Картинката допълват огромни самуни бял хляб, цели кутии с вафли и десетки пликчета солети, за да не остане някой гладен.

Цялото това угощение се полива с огромни туби газирани напитки, нерядко имитация на световни марки безалкохолно. Или с бира, отново в големи пластмасови галони – ние не играем на дребно.

Търговците са помислили и за децата.

Ние сме може би единствената държава, в която редица хранителни стоки си имат детски еквивалент – колбаси, пастети, кисели млека. Какво по-полезно за едно дете от плодов млечен десерт, в който няма плодове? Или от пастет, в който няма и следа от месо?

От БАБХ мълчат дали това е причината у нас над 220 000 деца да са с наднормено тегло.

На този фон шумотевицата покрай резултатите на агенцията звучи не просто излишно, а и лицемерно и нелогично.

Българите в огромната си част имат ниска култура на хранене и въпросът далеч не опира само до финансовите възможности на потребителите.

Притесняваме се, че в шоколада ни има един процент по-малко какао, но нямаме никакви скрупули да консумираме съмнителни колбаси, огромни количества олио и мазнини, както и свръх-калорични десерти.

На децата без да ни мигне окото се дават царевични пръчици, снаксове, чипс и то без паниката, с която се обсъжда как точно се реже моцарелата в България и как – в Германия и Австрия.

Така че при следващата дискусия дали ни имат за по-низша категория хора и дали Европа ни третира като кош за боклук за некачествените си стоки, е по-добре да погледнем първо какво сме сложили в пазарската си количка.

Защото е най-малкото смешно там да има кренвирши, маргарин и солети, но националната ти гордост да страда жестоко факта че в шунката има 3% повече вода от колкото в тази в Берлин.

Advertisements

One thought on “Ще ни забранят ли вафлите и маргарина?

  1. „Медиите“ в задунайската губерния не просто не са „четвъртата власт“ ,както е на демократичните държави, те са четвъртокласни пропагандни бухалки и лакеи на властимащите, както беше по времето на соца. Но и това не им стига, те сега даже надграждат разграждането си, чрез политически и икономически незаконен натиск и черен пиар срещу всички недържавни работодатели, които са им позволени от властващите. Четвъртокласните драскачи и откровени държанки на повикване са и много тежък конфликт на интереси.Те озвучават неквалифицираните и неграмотни поръчкови изследвания на имитиращите дейност „агенции“ и „министерства“,в които са назначени само партийни , шуробаджанашки „калинки“, и платили феодалната такса към властта корупционери. В същото време пропагандаторите на властта са и рекламополучатели от търговските вериги! От една страна сеят пропаганда срещу тях , а от друга получават реклами от тях! И за да увеличат незконно рекламните си приходи, те разпространяват неграмотните „изследвания“ на имитиращите дейност „калинки“ в „агенциите“ на властта! Това е многократен и ТЕЖЪК конфликт на интереси! Особено като се отчете и,монопола на присъдружните на властта „медии.
    Ако следваме логиката на четвъртокласните рупори на неграмотните калинки на властта, то и западните клиенти на веригите могат да са недоволни , защото техните продукти се различават от тези ,които се предлагат в тук. Защо не? Може и западните клиенти да са си харесали повече тукашните стоки , макар и да се различават от техните само с части от процента, и да кажат че търговските вериги ги третират като третокласни купувачи и не предлагат същите стоки ,както в България, например?!?
    Ето затова търговските вериги трябва да си потърсят правата, за нансяне на вреди срещу изнудващите ги за реклами „медии“ , които обслужват и разпространяват черният пиар на имитиращите дейност „агенции“ на калинковата власт. И така „медиите“ повишават цените на продуктите във веригите, заради желанието си да получавт повече реклами от тях! Но! Но, в същото време неизплзват тези пари за журналистика , а само за да обслужват още по-добре пропагандно властта, която ги крепи! И така се завърта корупционният кръг – реклами-„медии“-власт-„медии“-реклами. От който печелят само „медиите и обслужваните от тях „политици“. Вместо да намалят ДДС-то върху храните,което ще повиши още качеството на продуктите във веригите, и покупателната способност на техните киленти! А, да не забравяме и къде са пратили семействата си голямата част от „политиците“ и обслужващите ги „медии“, с парите „усвоени“ и от рекламите, и от клиентите на веригите.

    Like

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s